Jump to content
Romania Forum

Publicitatea este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

R_a_z_v_a_n

Bara rigidizare sau bara torsiune - Strut Bar si Sway Bar

Recommended Posts

R_a_z_v_a_n

Bara de rigidizare este atat pentru puntea spate cat si pentru puntea fata.

Sunt elemente de stabilitate dedicate unui stil de condus sportiv, oferind o stabilitate mai buna dar reducand din manevrabilitatea directiei. Montajul acestei bari se face pe capetele superioare ale amortizoarelor mai exact pe oale. Bara de rigidizare fixeaza distanta intre capetele superioare ale amortizoarelor.

Aceasta bara este supusa la extensie in cazul masinilor de curse, care vireaza la peste 1G. Pe scurt rolul acestui element de stabilitate este de a rigidiza caroseria si a nu permite apropierea extremitatilor. Reduce si preia fortele ce actioneaza asupra caroseriei in momentul unui viraj mai violent, in cazul franarilor bruste sau a acceleratiilor puternice.

Totodata are efect de rigidizare la trecerea peste denivelari datorita puterilor socului aplicate diferit la roata si in mod automat transferate pe cele doua amortizoare. Bara de torsiune transfera cuplul dat de o denivelare la roata direct intr-un cuplu de rasucire la nivelul lonjeronului, nu solicita caroseria si prinderea superioara a amortizorului.

Strut Bar Fata

strutbar2.jpgstrutbar.th.jpg strutbar3.th.jpg

Strut Bar Spate

strutbarspate2.th.jpg strutbarspate.th.jpg

SWAY Bar

swaybar.th.jpg swaybar2.th.jpg

Un link util: What do Sway Bars do

Modificat de R_a_z_v_a_n

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Publicitatea este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

Legionaru'

Bara de rigidizare fixeaza distanta intre capetele superioare ale amortizoarelor.Pe scurt rolul acestui element de stabilitate este de a rigidiza caroseria si a nu permite apropierea extremitatilor. Reduce si preia fortele ce actioneaza asupra caroseriei in momentul unui viraj mai violent, in cazul franarilor bruste sau a acceleratiilor puternice.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
gabriel

Ok asta stiu si eu si altii dar al ce foloseste fara suspensie? si fara alte modificari, eu zic ca e degeaba,

Bara aia se pune cu un rost , exista una pt sus si una pt jos , daca ea e standard ca si suspensie asta nu o ajuta cu nimica, singurul lucru care va fi observat este un mic discomfort pentrru ca e mai rigida pe curbe dar a fi rigida nu inseamna ca se inscrie mai bine sau isi pastreaza traiectoria mai bine.

Degeaba sus e fixa daca jos e libera...sper ca intelegi ce vreau sa zic.De obicei aceasta modificare intervine printre ultimele, neconsiderandu-se necesara decta la modificari majore ale masinii.

Daca tot o iei , incearca sa te documentezi mai bine cum se prinde si daca ai unde.

Se monteaza la capetele telescoapelor ,pe fata sus, dar de multe ori loveste in capota sau incurca ceva pe acolo , plastice de la grila furtune capitonaj carcasa motor etc.

Cu franarea si cu accelerarea nu prea imi vine sa cred ca are vreo treaba numai daca ar pierdea aderenat si masina ar sari dar nu cred ca e cazul.

Zici ca preia fortele si ca nu lasa caroseria sau capetele telescoapelor sa se apropie ....E cam trasa de par daca alea se apropie e grav.

Ea transmite mult mai mult zgomote si vibratii in caroserie.

In final... nu e pt masina ta , eu zic ca este o investitie de pomana.Eu singurul rost care l-as vedea este cel de design sport dar si aia trebuie sa aiba ceva cu exterioru.

Modificat de gabriel

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Legionaru'

Alte modificari vor veni cu timpul.

Toyota Avensis dispune de bara stabilizatoare din fabrica.

M-am documentat, e special conceputa pentru Avensis T25.

Ce e pentru masina mea eu hotarasc, de pomana sau nu, vom vedea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan

... singurul lucru care va fi observat este un mic discomfort pentrru ca e mai rigida pe curbe dar a fi rigida nu inseamna ca se inscrie mai bine sau isi pastreaza traiectoria mai bine....

Tin sa te contrazic. Pana sa-mi pun elementele de rigidizare(fata&spate) masina vira mai mult pe unde voia ea, decat pe unde voiam eu, in cazul curbelor luate agresiv. De cand le-am pus situatia este complet alta! Subvirarea tinde spre 0, iar traiectoria este mult mult mai precisa! :))

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
gabriel

Pai bara stabilizatoare dupa cunostiintele mele are orice masina de fabrica( este montata jos prinsa de caroserie cu 2 bucsi si la capete cu 2 bielete antirului)

Stefan daca spui ca inainte masina vira pe unde voia ea si acuam pe unde vrei tu din cauza unei bari de rigidizare, ma face sa cred ca toyota face caroserii din plastic...

Sa fim seriosi daca tu ai observat atata diferenta si altii cu masini super sportive si cu foarte multa putere iau decizia de a monta asa ceva doar pe circuit , pe strada spun ca nu e nevoie inseamna ca doar masinile astea au o problema si necesita aceste elemente.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius

Bara rigidizare sau bara torsiune - strut bar

Este un element de stabilitate dedicat unui stil de condus sportiv, oferind o stabilitate mai buna dar reducand din manevrabilitatea directiei.

Montajul acestei bari se face pe capetele superioare ale amortizoarelor mai exact pe oale. Bara de rigidizare fixeaza distanta intre capetele superioare ale amortizoarelor.

Are efect de rigidizare si la trecerea peste denivelari datorita puterilor socului aplicate diferit la roata si in mod automat transferate pe cele doua amortizoare.

63128226.png

Pe scurt rolul acestui element de stabilitate este de a rigidiza caroseria si a nu permite apropierea extremitatilor.

Aceasta bara este supusa la extensie in cazul masinilor de curse, care vireaza la peste 1G.

frontstrutbari.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Borisake

Gabriel, sunt mai multe masini care vin din fabrica cu astfel de elemente, bara stabilizatoare este alta piesa, alt rol, bara despre care se face referire se foloseste pt a inlatura modificarea unghiului de cadere a rotii la virari stranse luate in viteza (atat jos cat si sus) si caroseria ta sufera modificari in timpul mersului (viraje), stai linistit si nu este din plastic.

Este de preferat sa ii montezi si sus si jos ( cea de sus se cheama Strut bar si cea de jos Sway bar ), dar evident este un element sportiv, nu pt strada, dar fiecare face ce vrea si cum vrea cu masina lui. Pentru inlaturarea fenomenului de sub-virare se foloseste bara jos pe puntea spate ca s-o rigidizeze si sa ramana (puntea) paralele cu solul, dar totul depinde de tipul de caroserie, ca poti da in alte alea, adica montand o astfel de bara pe puntea spate sa sub-vireze si mai mult. Trebuie studiata bine problema. :))

Bara de sus Strut Bar se gaseste sub mai multe forme

Modificat de Borisake

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan

Sa fim seriosi daca tu ai observat atata diferenta si altii cu masini super sportive si cu foarte multa putere iau decizia de a monta asa ceva doar pe circuit , pe strada spun ca nu e nevoie inseamna ca doar masinile astea au o problema si necesita aceste elemente.

Mi se pare mult mai logic ca pe o masina sport si super-rigida diferenta sa fie mica dupa aplicarea acestui element. In cazul masinilor noastre, masini normale, orice plus de rigidizare se simte imediat si mult mai eficient decat in cazul masinilor 'preparate'!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Legionaru'

Pai bara stabilizatoare dupa cunostiintele mele are orice masina de fabrica.

Nu chiar toate.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius

Poti sa dai exemple cu masini fara bara stabilizatoare?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Legionaru'

Suzuki Swift Sport.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius

Eu vorbeam de masini, automobile etc. :))

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Borisake

Bre, bara stabilizatoare (antiruliu) au toate masinile (acea bara elastica ce face legatura intre roti si sunt montate pe lonjeroane si bascule) obligatorii pt stabilitate, fara ele este dezastru nu sta masina pe viraj neam 4xveanq.th.jpg iar cele de rigidizare au doar unele si se monteaza la cerere; cele de sus se cheama Strut Bar si cele de jos se cheama Sway Bar (vezi filmuletele in postul meu de mai sus).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Legionaru'

Eu stiu ca exista bielete antiruliu, nu si bara antiruliu.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin

Chiar şi dacia 1300 are bara stabilizatoare (antiruliu).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Legionaru'

Bre, bara stabilizatoare (antiruliu) au toate masinile

Daca au toate atunci la SX4 din filmuletul pus de tine de ce ii mai monteaza?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Borisake

Bieleta antiruliu este piesa de legatura a barei antiruliu fie cu amortizorul, fie cu bratul, fie cu bascula, depinde de model.

Daca au toate atunci la SX4 din filmuletul pus de tine de ce ii mai monteaza?

Pt a o rigidiza si mai mult.

Tu ai Avensis parca, uite asa ca hobby baga-te sub masina la puntea fata si o sa vezi o bara groasa cam cat planetara ce se prinde pe lonjeroane, asa o s-o depistezi mai usor si pe urma vezi capetele unde sunt prinse si cu ce tip, iar pe spate pe punte este tot asa o bara, dar ceva mai subtire, unele pot fi mascate; spre exemplu la Passatul meu cu punte H bara este bagata intr-un sant al puntii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
gabriel

Daca era buna de ceva sau ii face ceva mai safe ii puneau ei de fabrica...Aia e buna pt masini modificate nu standard, daca ii pui barile alea limiteaza suspensia la un joc extraordinar de fix (mic)

Daca nu ar avea bara antirului(stabilizatoare) rotile s-ar deplasa instant si s-ar rupe de caroserie, s-ar scoate din planetare, masinile care nu au probabil sau sigur 100% au punte si nu brate...

A=r sta rotile asa / \ :pfft:

Modificat de gabriel

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Legionaru'

Daca era buna de ceva sau ii face ceva mai safe ii puneau ei de fabrica..

La ce faci referire?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
gabriel

La titlu....

Modificat de gabriel

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Legionaru'

Masina ta nu era mai sigura cu frane Brembo? De ce nu iau pus din fabrica?

Avensis-ul e o masina inclinata spre comfort( e barca cum ar spune unii) , vreau sa-i pun arcuri de la TTE, aceasta bara de rigidizare si sa fac upgrade la frane. E ceva rau in asta?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
gabriel

Nu ne intelegem deloc, deci ca sa termini odata cu apropourile, daca masina mea sau a ta a venit intr-un fel de fabrica ei au considerat ca asa e ok, degeaba zici tu de frane brembo ca nu e acelasi caz

ar fi fost bine sa spui: de ce nu pui etrieri si placute brembo pe discurile ei.

Asta vrei tu sa faci sa pui strut bar pe suspensia ei pe care nu are nevoie, sper ca intelegi ce vreau sa zic ....

Modificat de gabriel

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin

O ?ntrebare am şi eu.

Florin, sincer vorbind, tu mergi cu maşina ta ?n aşa fel ?nc?t să simţi o diferenţă dacă ?i montezi o bara de rigidizare ?

Adică ajungi cu ea des ?n situaţii „limită” ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Legionaru'

Masina ta cu placute Brembo dedicate discurilor stock franeaza mai bine decat cu cele care au venit din fabrica.

Eu te inteleg ce vrei sa zici dar nu sunt sigur ca e si bine. Pana la urma exista o vorba " te las sa iti combini masina cu ce crezi". :pfft:

Merg destul de tare Catalin.

Modificat de Legionaru'

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×
×
  • Create New...

Informaţii importante

By using this site, you agree to our Terms of Use and Politica de confidenţialitate.