Jump to content
Romania Forum

Publicitatea este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

RedFighter

Totul despre PowerBox tuning

Postări recomandate

RedFighter

Buna ziua. As dori sa discutam despre avantajele/dezavantajele powerboxurilor ! S-au scris multe lucruri. Din pacate, unele nu sunt fair-play din partea celor care "distribuie" cip-tuning.

Sa incepem...

Ce este PowerBoxul?

Powerboxul este o solutie externa de tuning. Acesta se monteaza pe mufele originale ale masinilor, ne fiind nevoie de modificari ale instalatiei electrice.

De asemenea, nu se intervine nici asupra ECU-lui, deoarece powerboxul preia datele de la senzori, le optimizeaza si le trimite mai departe calculatorului de injectie, in scopul optimizarii timpilor de injectie. Astfel, se obtine o ardere completa a combustibilului. Datorita arderi in proportii mult mai decat stock, fumul este inexistent!

Optimizandu-se timpii de injectie, consumul scade cu pana la 2 l in functie de conditiile de condus. Datorita reclacularii injectiei, se obtin performante mai mari cu pana la 20%. Aceasta crestere este posibila, deoarece din fabrica, motoarele sunt "tinute" la o valoare cu 35% mai mica decat adevarata capacitate a motorului, datorita elementelor de marketing.

Avantaje:

- Powerboxul, pastreaza programul motorului, dezolvatat de ingineri in fabrica, neintervenind asupra ECU-lui din motive de siguranta

- Montajul dureaza cca 10 minute, in functie de abilitatile practice a fiecaruia. Reamintim ca se monteaza pe mufele originale ale masinii.

- De asemenea, nu pierdeti garantia, deoarece nu se intervine asupra ECU-lui (ca si in cazul resoftarii) si se poate demonta oricand, in caz de nevoie

- PowerBoxurile sunt gandite pentru fiecare motor in parte

- Prin optimizarea injectiei, cresterea de putere este de 15-20% iar cuplul creste cupana la 20%

- Printr-o reglare corespunzătoare şi un stil de condus adecvat se poate obţine o reducere a consumului de combustibil cu 5-15%

Dezavantaje:

- Si aici, pirateria este principalul factor daunator. Din pacate, acesta este daunator si masinii dumneavoastra. Pe piata exista powerboxuri facute pe genunchi, in cutii de intrerupator, care pacalesc ECu-ul. Acestea sunt daunatoare, deoarece masina fumega si cu timpu se defecteaza principalele componente cum ar fi turbina sau injectoarele.

Hai sa va explic pe romaneste care e treaba:

Motorul merge dupa 3 harti: Aer ,injectie si sofer..

Powerboxul, trimite date modificate la ECU, si modifica harta de injectie. Prin acea harta , se schimba timpii de injectie, presiunea si cantitatea. Baga mai multa motorina, dar in loc sa o trimita in turbina si apoi afara, o baga pe retur si ce e surplus, recircula deci => lipsa fum

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Publicitatea este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

Catalin

Si cum poate sa-si dea seama cineva daca are de-a face cu un PowerBox facut pe genunchi sau unul de calitate ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius

4xb3nfov9z8hsyygyhc_thumb.jpg vte37upg0okfyb791l7m_thumb.jpg 5gjke5rcysnfaqvxqpoj_thumb.jpg nzp89uo26t5qrln1ikz_thumb.jpg

th0y35ifc9wlrameqn22_thumb.jpg rhc2i6oltq6b92jc0r1a_thumb.jpg hvjrrh5xip6uvq4go75_thumb.jpg uc6cjn4hmuclqy3a4ky_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Legionaru'

Ce e in pozele astea?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
R_a_z_v_a_n

O cutie cu asa-zisul Power Box. :unsure:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Robotelu

Nu vreau sa se considere antireclama ptr RedFighter(oricum parca citisem pe vwforum ca a avut ceva necazuri cu ele si ori nu se mai ocupa, ori a schimbat furnizorul :unsure: ), dar eu unul astfel de mamaligute n-as pune pe masina :unsure: Din ce vad prin poze, e doar un simplu rezistor care ar trebui sa pacaleasca ECU-ul si sa-l faca sa... mareasca puterea si sa scada consumul!? :shock: Pai puterea aia nu e lucrul mecanic efectuat de arderea benzinei?... ca banuiesc ca benzina baga mai multa, ca daca ar fi bagat aer mai mult pana acum apareau motoare (termice :o ) doar pe aer :good:

Nici cu chiptunning-ul nu-s foarte lamurit... adica de ce ar vrea producatorul sa vanda motoare la 70% din capacitate? Ca sa nu se uzeze banuiesc; pai si-atunci prin chip nu cumva pe langa cresterea puterii avem si o crestere a uzurii? <_<

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius

Nelamuririle mele sunt urmatoarele:

  • PowerBox-ul functioneaza pe principiul inselarii ECU prin modificarea valorilor citite de un senzor.
    Modificarea valorilor citite nu este dependenta de turatie si de regimul de sarcina a motorului, daca nu sunt intrari ale acelor valori in power-box. Aici intervin unele discutii intrucat acest lucru poate duce la defectarea altor componente.
  • Este indoielnica afirmatia "creste puterea si scade consumul".

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Legionaru'

Eu nu cred in scaderea consumului.Daca era adevarat o faceau producatorii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Tase

Powerboxul, in principiu nu este altceva decat o minciunica, care transmite senzorilor de pe motor o informatie sa spunem "eronata", avand ca scop o usoara crestere deperformante.

Dar ca sa vedeti mai exact cum lucreaza

Powerbox este o cutie cu un montaj electronic.

Aceasta cutie se intercaleaza pe instalatia de management a motorului.

Acolo unde este un cuplaj electric , mufa mama tata se desface si se introduce intre mufe acest montaj.

Acum cum functioneaza el in mare.

Intra in el o parte din senzori, foarte important este cel de presiune care citeste cu cat merge masina in orice moment al functionarii.

Acest senzor trimite un semnal intre 0...5v, zero este pentru motor oprit ... progresiv ajunge sa spunem la un 3,5v corespondent nei preiuni sa spunem simplu 1.

0,5bar -----1,75v

1bar --------3,5v

Masina primeste o comanda electrica de actionare a turbinei data de calculator.

In functie de turatie, pozitia pedalei de acceleratie si sarcina masinii, isi comanda o presiune in turbo dictata de ECU (calculatorul masinii).

De ex la 2000rpm masinii i se cere 1 bar.

Masina da voie la comanda de turbo sa integreze pozitiv pana atinge valoarea de 1 bar. Opreste cand senzorul a citit ca este unde trebuie prin valoarea de 3,5v. ECU nu stie decat sa interpreteze asa cum e invatat valori electrice.

Daca pe acel senzor vii cu un montaj pe care, desi ai la intrare 3,5v tu trimiti mai departe 1,75v, ECU o sa creada ca ai 0,5 si incerca sa tina comanda la turbo pana ajunge la valoarea electrica de 3,5v dar care acum corespunde unei presiuni mult mai mari.

De fapt minte semnalul, daca l-ar creste si ar merge direct pe comanda senzorul daca vede ca s-a depasit presiunea dictata de ecu, acesta intra in protectie . Cu powerbox nu vede asa ceva, e orbit.

La fel da si motorina lungeste si scurteaza timpul de injectie, presiunea in rampa dupa cum vrea.

Powerboxul desi e o minciuna e setat de oameni care au acces la aceste masini, le testeaza si obtin ce pot in anumite conditii de siguranta.

La chiptuning este altceva. Aici lucrezi curat direct in ecu.

Posibilitatea ca ECU sa se strice este destul de mica in schimb acel powerbox ... si atunci masina nu stie ce sa faca, nu vede valorile reale si nu stie sa se protejeze.

Dar una din cele mai mari lispuri ale powerboxului sunt ca nu seteaza fin si nu face corectile reale.

Power-boxurile au aparut datorita unor masini asiatice care pur si simplu nu pot fi resoftate din ecu datorita dispunerii acestuia in pompa de injectie (la unele dieseluri). Varianta cea mai simpla si cea mai buna e sa lucrezi direct in ECU.

Daca putem numi asa power box-ul este o solutie de compromis deoarece e mai sanatos sa inveti ECU sa faca ce vrei tu decat sa il pacalesti ca sa faca ce vrei tu .

Eu nu cred in scaderea consumului.Daca era adevarat o faceau producatorii.

Scaderea consumului poate interveni in urma unei resoftari facute bine. Acest lucru se datoreaza faptului ca randamentul motorului creste, masina castigand cuplu si cp, astfel punerea in miscare fiind mai facila decat la un autoturism stock.

Insa, daca cineva crede ca daca la o masina stock consumul e de 10l 100km urban si ulterior resoftarii el va fi de 7 se insala.

Scaderile de consum pot fi de la caz la caz de pana la maxim 20%, depinde de soft si de ce se doreste prin resoftare. Marire de putere sau optimizare de parametri si o usoara crestere de performate ( ECO TUNING).

Producatorii nu au timp sa lucreze fiecarea masina individual, acest lucru implicand costuri mari si o durata de timp destul de lunga, aferenta acestei operatiuni.

Plus ca obligatia producatorului este ca masina sa functioneze corect si la -30grade Celsius dar si la +55 sa zicem, in conditii diferite de clima, pentru soferi diferiti, pentru standarde diferite de la o piata la alta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×

Informaţii importante

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii Politica de confidenţialitate.