Jump to content
Romania Forum

Publicitatea este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

marian1967

Mai toti romanii cumpara masini SH cu putini KM- cum e posibil?

Postări recomandate

marian1967

Dragi soferi, am si o intrebare. Ma uit ocazional pe forumurile auto ca sa mai rad si vad mesaje de genul ”Sal, a-m cumparat recent bmw din 2009 cu 116.000 km originali si mi-a cazut motorul. Cum isi permite bmw sa scoata masini asa de proaste, de cade motorul dupe cativa ani? Ma-m dus la mecanicul de la colt carel cunosc si el zice ca e nevoie de suruburi noi, da nu stie sigur”.

Acuma, dincolo de faptul ca multi soferi de pe forumurile online par sa fi renuntat la gramatica de clasa a 3a, ma intreb si eu- in familia mea cumparam numai masini la mana a doua, dar cu exceptia cazurilor in care masina avea mai putin de 3 ani, niciodata n-am dat peste o masina de 5-10 ani care sa aiba mai putin de 400.000 de km in bord. E si normal sa fie asa, pentru ca in tarile de unde sunt aduse masinile astea se circula foarte mult cu masina, chiar si daca o familie are 3 masini. Prin urmare, cum se face ca majoritatea romanilor care cumpara masini la mana a doua dau numai peste masini ”impecabile” cu ”km putini” luate de la ”o pensionara”, dar care in acelasi timp au diverse probleme tehnice specifice masinilor foarte uzate ??

Oare noi romanii suntem asa de priceputi incat gasim cele mai mari chilipiruri din lumea auto? Sau varianta B, mai realista, majoritatea cumpara masini obosite cu km gata dati inapoi fie in Romania, fie direct din tara de origine, si dupa-aia se intreaba de ce au probleme cu ele? Nu ca m-as astepta ca cineva sa recunoasca ca e prost si ca turcul de la Autohaus i-a vandut un taxi cu 700.000 de km in bord spunandu-i ca a fost masina de familie. Dar cu toate astea, sunt uimit cat de multi se plang de probleme tehnice la masini care sunt aproape noi, dupa cum zic ei.

Dupa logica asta, toate femeile din Romania sunt virgine si nici un roman nu e alcoolic. Iarasi, sunt sunt niste concepte cu care ma impac ceva mai greu. Dar in orice caz, dintre toate aspectele haioase ale proprietarilor de bmw de la noi, cea mai grava ramane in continuare gramatica clasei a 3a. Nu stiu, cumva in mintea mea limba proprie, prin care comunici in tara natala e mai importanta decat rabla pe care ai dat 800 de euro si pe care nu stii nici sa o conduci, nici sa o repari. E o problema de prioritati in viata.

Cum spuneam, si noi conducem rable in familie, dar nu ne facem iluzii in relatie cu numarul lor de km. Masina personala e o consumabila, nu e nici investie si nici nu te invata sa vorbesti. Iar ideea despre masinile germane clasice care erau construite ca niste ”tancuri” e o comparatie foarte proasta, intrucat daca veti avea placerea sa deschideti vreodata o carte despre tancurile germane din ultimul razboi mondial, veti afla de pilda ca motoarele Maybach folosite in modelele populare se supraincingeau si erau greu de reparat. Mai mult, nici nu aveau viata lunga, intrucat erau suprasolicitate si trebuiau inlocuite dupa maxim 50.000 de km daca tin minte bine. Prin urmare, comparatia dintre fiabilitatea unui Panther si un Mercedes etc e cam idioata in cazul in care vrei sa lauzi masina. Cumva inteleg totusi entuziasmul unora, intrucat dupa 1990 multi au trecut de la caruta direct la bmw, situatie in care sunt tentati sa priveasca masina ca pe un fel de OZN cu roti care merita venerat.  Ma gandesc ca entuziasmul asta copilaresc pentru autovehicule trebuie sa treaca la un moment dat, mai ales ca acum exista un numar record de masini in tara, dar vad ca totusi el persista. Macar de am fi fost la fel de pasionati si despre gramatica, istorie si politica. Am fi trait putin mai bine, cred. Si poate ca ne-am fi permis si sa cumparam bmw-ul de nou, nu dupa 10 ani. Cum spuneam, e chestie de prioritati.

In rest, spor la condus. Aparent soferii romani sunt campioni UE la muritul in accidente rutiere(e vina soselelor, au gropi si nu sunt pregatite pentru Vasile care conduce masina ”nemtoaica” cu 160 km/h. Eu personal ma simt putin ferit, intrucat nu conduc, am o bicicleta. Dar chiar si pe bicicleta poti fi ranit pentru ca soferii nu stiu sa se incadreze pe banda, sa semnalizeze, sa dea prioritate, sa invarta volanul si sa apese pedalele. Masini sunt destule, mai greu e cu vorbitul, scrisul si condusul.

 

Modificat de marian1967

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Publicitatea este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

kazaku

E destul de periculos sa cumperi la mana a doua pentru ca  samsarii fac modificari la kilometraj.

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×

Informaţii importante

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii Politica de confidenţialitate.