Jump to content
Romania Forum

Publicitatea este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

Sfaturi utile pt achizitionarea unui autoturism din strainatate


Recommended Posts

  • Management

Vrei sa achizitionezi un autoturism din strainatate?

Verifica daca:

- persoana care vinde autoturismul este proprietara acestuia?

- documentele maşinii sunt ?n regulă?

- seriile ?nscrise ?n certificatul de ?nmatriculare corespund cu cele poansonate pe şasiu, caroserie, motor, etc.?

- cheia de contact/portbagaj este cea originală?

Toate aceste elemente sunt verificate de către poliţiştii de frontieră la intrarea ?n ţară şi ?n cazul ?n care există suspiciuni/neconcordanţe se extind verificările, exist?nd posibilitatea să se constate că maşina pe care aţi achiziţionat-o cu bună credinţă, este de fapt furată de cel de la care aţi cumpărat-o.

Link to post
Share on other sites

Publicitatea este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

1. ?ncercaţi să vedeţi ce hram poartă v?nzătorul. Dacă este samsar sau nu! ?n primul caz, riscul ca maşina să prezinte vicii ascunse creşte exponenţial.

2. Verificaţi actele maşinii şi carnetul de service. Dacă pe cartea maşinii figurează mulţi proprietari, s?nt şanse ca maşina să fi beneficiat o exploatare improprie. Iar carnetul de service vă poate spune multe despre cum a fost ?ngrijit automobilul. Fiţi circumspecţi dacă vedeţi aceeaşi ştampilă şi semnătură ?n dreptul reviziilor. Se poartă falsificarea!

3. Controlaţi centimetru cu centimetru exteriorul caroseriei, de preferat, la lumina zilei şi cu privirea sub unghi oblic. Oric?t de bine ar fi reparat un element, tot trebuie să se vadă anumite imperfecţiuni. Atenţie la rosturile dintre elemente! Cum s?nt pe o parte a maşinii, aşa trebuie să fie şi pe partea cealaltă.

4. Interiorul poate spune multe despre uzură şi modul de exploatare. Nu vă lăsaţi impresionaţi de plasticele date cu silicon. Uitaţi-vă cu atenţie la pedale, volan, măciulia schimbătorului de viteze şi partea st?ngă a scaunului şoferului. Dacă s?nt uzate vizibil, este aproape imposibil ca maşina să aibă 60.000-80.000 km.

5. Uitaţi-vă cu atenţie la şuruburile care prind bordul. Dacă acestea prezintă zg?rieturi, ?nseamnă că s-a umblat şi ?ntrebarea este: de ce?

6. Rugaţi v?nzătorul să vă prezinte maşina cu motorul rece. Ridicaţi capota şi verificaţi. Un motor uzat sau cu probleme porneşte mai greu la rece.

7. Analizaţi compartimentul motor, ?n căutarea unor eventuale scurgeri de lichide (ulei, antigel, lichid de servo, etc.). Porniţi maşina şi lăsaţi-o să se ?ncălzească la ralanti, fiind atenţi la eventualele trepidaţii şi zgomote. Orice ?ntrerupere sau huruit poate trăda un defect. Consultaţi un mecanic!

8. Scoateţi joja de ulei. Dacă uleiul este negru şi miroase a ars, motorul este uzat. De asemenea, vă puteţi face o părere despre starea propulsorului dacă socateţi buşonul de umplere cu ulei şi vă folosiţi de o ţigare aprinsă: fumul degajat de aceasta trebuie să fie aspirat prin orificiu.

9. Solicitaţi să mergeţi cu maşina at?t ?n ciclu urban, c?t şi extraurban, unde se pot atinge viteze de peste 100 km/h. ?ncercaţi să fr?naţi brusc de la 70-80 km/h, pentru a verifica echilibrul maşinii (trebuie să se oprească drept!)

10. Verificaţi numărul de kilometri la un service ce dispune de un calculator special, şi cereţi specialistului să vă spună c?nd s-a accesat ultima dată computerul maşinii. Samsarii dau kilometrajele ?napoi, fără urme. Dar data la care a fost accesat calculatorul nu se poate şterge!

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
RedFighter

Foarte important : daca nu te simti in stare, ia o persoana care are cat de cat habar despre masini. Nu neaparat un mecanic, dar pe careva pasionat , care cunoaste foarte bine modelul de masina/marca si care se pricepe cat de cat la depistarea unor eventuale probleme!

Link to post
Share on other sites
kellviorel

Ai dreptate,dar oare cine "percuteaza" la toate cele spuse de tine?Eu cred ca nici 20% din cei care iau o masina de afara nu procedeaza astfel!Si mare greseala fac!

Link to post
Share on other sites

O masina buna are mereu cumparatorul ei! Si DA ce au zis colegii mai sus este valabil pentru vanzatorii-proprietari ai masinii (si aici ma refer la cei care cumpara automobilul de nou ) care nu au ce ascunde.

Eu asa am procedat si am vandut masini bune,singura diferenta fiind ca pana acum nu am avut una noua!

Bafta!

Link to post
Share on other sites

Un alt aspect important este verificarea airbag-urilor.Daca masina a fost lovita si s-au declansat este posibil sa nu se fi pus unele noi.Martorul de airbag trebuie sa se stinga separat(nu in acelasi timp) fata de celelalte (se poate conecta la alt senzor pt a da impresia ca este totul ok).

Link to post
Share on other sites
  • Management

Multi se uita pe www.mobile.de, sau pe www.autoscout24.de si vad preturi nemaipomenite la masinile germane, motiv pentru care se si gandesc sa dea o fuga pana in Germania si sa se intoarca de acolo cu o masina rulata mai ieftina decat cele din Romania. Totusi:

  • Nu trimiteti sub nicio forma bani avans, decat daca doriti sa ramaneti fara ei. Simplu: pana nu vedeti masina nu platiti nimic, nici macar avans. Si asta inseamna sa o vedeti la fata locului, adica in Germania, nu in poze. Scrie clar chiar si pe mobile.de: nu trimiteti bani pana nu vedeti cu ochii vostri masina.
  • Incercati sa nu luati in considerare ofertele cele mai ieftine. Un pret ireal de bun este... ireal. Alegeti mai degraba masinile cu pretul cel mai ridicat dintre rezultate cautarii si apoi coboriti treptat pana cand gasiti preturile rezonabile dar si credibile. Nici in Germania nu umbla cainii cu covrigi in coada.
  • Trimiteti e-mailuri cu intrebari precise cu privire la masina. Nu credeti in povesti nemuritoare gen proprietar o batranica si masina tinuta in garaj, sau masina adusa din Anglia si cu rulaj de 80.000 de km dupa 10 ani.
  • Dati click si pe celelalte oferte ale autohaus-ului respectiv, pentru a compara preturile. Evitati cu hotarire autohausurile tinute de indivizi cu nume turcesti, arabesti sau sarbesti. Alegeti mai degraba autohaus-uri care au o oferta suficient de mare ca sa aveti de unde alege. Tineti insa minte ca preturile in autohaus-uri sunt mai mari decat cele de la particulari.
  • Faceti rezervari la mai multe autohausuri din aceeasi zona, altfel riscati sa aveti surpriza de a nu gasi masina rezervata si de a pierde timp si bani degeaba. Preferabil sa va placa 2-3 masini de la acelasi handler.
  • Asigurati-va ca modelul si motorul masinii respective sunt Euro 4, indiferent ce scriu proprietarii pe site. Altfel riscati o taxa usturatoare la inmatricularea in Romania.

Link to post
Share on other sites
  • Management

De ce sunt ieftine maşinile la ei?

?n vest maşinile se rev?nd la preţuri de catalog. Cel mai utilizat este Schwacke. ?nsă dealerii de marcă utilizează şi normative interne la buy-back. La carte spune că după un anumit timp şi nr de kilometri un automobil adună o uzură aşa că proprietarul primeşte un preţ in consecinta. De obicei acel pret iese mic aşa că maşinile revin pe piaţă la un preţ accesibil. Datorită volumelor mari re-v?ndute astfel clienţilor particulari, buy-back-ul reglează efectiv piaţa, aşa că particularii vor fi nevoiţi să rev?ndă şi ei la preţuri mult mai mici dec?t sperau. Companiile mari, care se respectă, re?nnoiesc masinile la 3 ani sau un rulaj de peste 100.000 km. Se poate ?nt?mpla ca astfel să găseşti şi o maşină chiar şi cu 30.000 km, dar extrem de rar. Cel mai probabil vei găsi una accesibilă de la 120.000 km ?n sus. Şi aici ar trebui să te orientezi ?n special dacă ?ţi doreşti un diesel. După 100.000km maşinile sunt mult mai ieftine din cauza rulajului, evident. Avantajul tău este că vei obţine o maşină accesibilă, cu revizii la zi (companiile străine şi particularii respectă garanţia cu sfinţenie ca să nu o piardă bine?nţeles) şi revizia majoră de la 100.000 km făcută. Asta ?nseamnă că ?n afară de ulei şi filtre nu mai schimbi mare lucru p?nă pe la 200.000 km, iar maşina va merge fără probleme ?ncă cel puţin 200.000 km. Dezavantajul estă că interiorul va arăta c?te ceva despre munca prestată de maşină ?n cei 3-4 ani. Aici trebuie să te orientezi singur.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • Management

Ce intrebari sa-i puneti proprietarului unei masini uzate inainte de a vedea masina

Folositi aceste intrebari pentru a descoperi vanzatorii mincinosi si pentru a afla mai multe.

1. De ce vindeti masina?

Aceasta este probabil cea mai importanta intrebare din conversatia de la telefon. Puteti afla foarte multe despre masina - si despre proprietar. Daca proprietarul spune ca trebuie sa plece din tara saptamana viitoare, atunci aveti ocazia unui chilipir. Pe de alta parte, fiti atenti la motivele neplauzibile.

2. In ce stare este masina?

Aceasta este o intrebare evidenta. Dar felul in care raspunde proprietarul la aceasta intrebare va poate spune multe despre modul in care a fost intretinuta masina. Pe masura ce ascultati, notati eventualele probleme pe care sa le discutati daca va hotarati sa vedeti masina si sa o incercati. Aceasta lista va va fi de ajutor si daca duceti masina la un mecanic pentru o inspectie profesionala.

3. Ce culoare are masina?

Aceasta este o intrebare surprinzator de importanta. Anumite masini au niste culori de-a dreptul oribile. De exemplu, masinile Ford Aspire, de la sfarsitul anilor 1990, au fost fabricate intr-o mare varietate de culori urate de "oja de unghii". Audi si Lincoln au nuante de alb-perlat pe care multi le admira, dar pe care anumiti barbati le gasesc prea feminine. Deci intrebati mai intai. In plus este o buna modalitate de a incepe o conversatie cu proprietarul si de a vedea cat e de vorbaret.

Cateva cuvinte despre culori. Masinile negre sunt foarte greu de intretinut. Masinile rosii atrag cateodata atentia politiei. Si daca chiar nu va place culoarea masinii dvs, tot veti fi nemultumit de ea, indiferent cat de bine merge.

4. Ce reparatii au fost efectuate recent?

Aceasta intrebare va da o imagine a istoricului masinii. Daca vorbiti despre o masina veche de doi ani, nu va ingrijorati daca nu au fost efectuate reparatii de curand. Nu a atins inca punctul in care componentele au inceput sa se deterioreze.

5. Aveti chitantele de la service?

Un proprietar constiincios, care a avut grija de masina sa, va pastra toate chitantele de la service. Daca inspectati masina, rezervati-va 15 minute pentru a va uita pe chitante. Vedeti unde au fost facute reparatiile, si daca se potrivesc cu descrierea proprietarului in legatura cu reparatiile facute recent. Exista inregistrari ale schimbului regulat de ulei? Au fost facute revizii la un service autorizat? Aceste servicii sunt de obicei mai scumpe, dar si de o calitate superioara. Proprietarul spune ca a facut multe reparatii recent, dar nu are chitantele? Fiti suspicios.

6. Sunteti proprietarul original?

Aceasta este o intrebare de baza si nu are nevoie de alte explicatii. E o buna metoda de a raspunde unui anunt de pe Internet. Daca proprietarul actual nu este si cel original, nu uitati sa intrebati de cata vreme are masina. In acest fel puteti afla doua informatii foarte importante. Cat de bine cunoaste acest proprietar masina pe care o vinde? Puteti verifica veridicitatea raspunsurilor verificand istoricul masinii. Orice discrepanta ar trebui sa arunce o umbra serioasa asupra valorii masinii. Cea mai mare problema sunt vanzatorii de masini de week-end care spun ca sunt proprietarii. Cumpara ieftin si vand rapid, transmitand noului proprietar probleme ascunse ale masinii.

7. Masina are rugina?

In zonele cu multa zapada, chiar si cele mai bune masini ruginesc. Deci aceasta intrebare este foarte importanta. Toate masinile se vor coroda la un moment dat. Atunci cand inspectati masina, e posibil sa nu vedeti totul. Intreband proprietarul, puteti sa descoperiti potentiale probleme.

Nu reactionati exagerat. Daca cumparati o masina veche de 10 ani, o suprafata ruginita nu va conta. Nu va conta nici o gaura in portiera din dreptul soferului, pentru ca mecanicul va va spune ca sasiul a fost slabit in toate modurile cu putinta.

Ca si in cazul celorlalte intrebari, raspunsul proprietarului va va da informatii in legatura cu ingrijirea masinii. Ca de exemplu: "Duc masina la spalatorie saptamanal in timpul iernii."

8. Daca nu ati vinde masina, ce modificari i-ati face?

Aceasta intrebare va poate ajuta foarte mult. Multi proprietari va vor spune ca masina lor este in excelenta stare. Dar 99% din masini au nevoie de anumite reparatii, indiferent de cat de bine sunt intretinute. Asa ca intrebati proprietarul ce ar repara daca nu ar vinde masina.

Un raspuns bun e ceva de genul acesta: "Am inlocuit discurile de frana si sabotii acum 25.000 de km, ar trebui sa mai reziste inca vreo 6 luni." Perfect: primiti informatii in plus pe care o puteti transmite mecanicului si pe care o puteti verifica atunci cand verificati istoricul masinii.

Orice ar fi in lista de reparatii pe care ar dori sa le faca actualul proprietar probabil ca va aparea si pe lista dvs.

9. A fost masina implicata vreodata in vreun accident, fie el minor?

Aceasta intrebare este importanta din mai multe motive. In primul rand, contine informatii foarte utile. Apoi, informatia poate fi verificata de un mecanic. Minciunile proprietarului actual in legatura cu un accident serios nu pot fi tolerate.

Un accident minor afecteaza foarte putin siguranta masinii, daca a fost reparat corespunzator.

10. Sunteti flexibil in ceea ce priveste pretul?

Poate fi o intrebare agasanta, insa e bine de stiut daca proprietarul e dispus sa accepte un pret mai scazut. Asa ca intrebati, insa intrebati respectuos. Daca masina corespunde criteriilor dvs, ar trebui sa fiti dispusi sa mergeti sa o vedeti chiar daca proprietarul nu e dispus sa negocieze.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii Privacy Policy.